Wanneer je een domeinnaam of een website van TransIP wil verhuizen naar een andere provider, zal er gevraagd worden om een verhuiscode (autorisatiecode/token). Dit is een combinatie van letters en cijfers, die je bij de nieuwe provider door moet geven om de verhuizing in gang zetten.
Hier ontdek je de verhuiscode bij TransIP
Log in bij TransIP↗ en navigeer bij het controlepaneel naar ‘Domein & Hosting’. Klik daar vervolgens op de domeinnaam die je wil gaan verhuizen naar een andere aanbieder.

Scroll nu naar ‘Autorisatiecode’ en klik op het knopje met het oog erop om de verhuiscode weer te geven.

De verhuiscode wordt vervolgens zichtbaar, waarna je hem kunt opgeven bij desbetreffende hostingprovider waar je naar toe wil verhuizen.
Uitzonderingen: voor deze domeinnamen heeft TransIP geen verhuiscode
Er is een kans dat jij de verhuiscode niet in het controlepaneel ziet staan bij de domeinnaam. Voor sommige domeinextensies zijn er namelijk uitzonderingen en is er een ander proces nodig om een verhuizing in gang te zetten.
Het gaat om .de domeinnamen, .be domeinnamen en gTLD’s (zoals .com en .net). Je zal dan een oranje knop zien met ‘Aanvragen’, waarna de verhuiscode wordt aangevraagd. Als er geen problemen zijn, kun je de pagina opnieuw laden om de autorisatiecode te kunnen zien.

Er zijn ook domeinnaam extensies die helemaal niet werken met een verhuiscode. Het gaat hier om de .co.uk, .uk, .me.uk, org.uk, .es, en .lu extensies. In deze gevallen dien je contact op te nemen met de supportafdeling van TransIP↗ om de verhuizing in gang te kunnen zetten.
Nog goed om te weten: in tegenstelling tot veel andere hosting providers is opzeggen bij TransIP van het domeinnaam niet nodig. Zodra de verhuizing afgerond is, doet dat TransIP dit voor je.