Wanneer je je domein weg wilt verhuizen van Hoasted naar een nieuwe provider, zal je een verhuiscode nodig hebben. Hiermee kun jij aantonen dat jij de rechtmatige eigenaar bent van de domeinnaam. In dit artikel bespreek ik het proces van opvragen van deze verhuiscode, die ook wel de EEP code of token wordt genoemd, bij Hoasted.
Verhuiscode opvragen bij Hoasted
Waar je bij partijen als MijnDomein en TransIP de verhuiscode zelf kunt opvragen en inzien in de klantenomgeving, is dit bij Hoasted een ander verhaal. Je dient daar contact op te nemen met de support afdeling.
Je kunt een mailtje sturen naar support@hoasted.com. Hierin moet je duidelijk aangeven om welke domeinnaam het gaat waarvan je de code wilt ontvangen. Ik heb hieronder alvast een voorbeeld mailtje gemaakt, waarbij je alleen even je eigen domeinnaam moet invullen.
—
Beste support afdeling,
Heel graag zou ik de verhuiscode willen ontvangen van de volgende domeinnaam: [jouwdomeinnaam.nl].
Met vriendelijke groeten,
–
Verhuiscode ontvangen? Dan kun je starten met het verhuizen van je domeinnaam naar de nieuwe provider.
Hoasted domeinnaam verhuisd? Zeg hem dan ook nog even op!
Graag sta ik nog even stil bij het volgende: wanneer je je domeinnaam van Hoasted hebt verhuisd naar je nieuwe provider, is belangrijk dat je deze ook nog even opzegt bij Hoasted. Dit gebeurd namelijk niet automatisch, en we zitten natuurlijk niet te wachten op dubbele domeinnaam kosten.
Je doet dit als volgt:
- Log in bij Hoasted
- Klik in het linkermenu op ‘Mijn Domeinen’
- Klik in het openklap menu op ‘Beheer Domein’
- Druk nu op ‘Zeg domeinnaam op’
Bevestig de opzegging om het proces te voltooien!